Snart sovdax

Har invigt min  nya symaskin idag med att laga makens shorts. Nu jäklar ska de hålla ihop. Gick i samma veva igenom massor av gamla byxor och shorts som han hade hängandes i garderoben, och som han inte haft på sig en enda gång på 5,5 år... Det blev en hel pappkasse till bättre behövande. Vissa saker var inte ens lapparna borttagna från!!!

Annars har det varit en bizzi helg. Vi har bytt däck på min bil, borrat upp maskrosor ur fräsmattan (mer hål än gräs blev det...) och fyllt igen dem igen med jord, varit på middag hos vänner - supergott och trevligt, varit och kollat på solsängar, handlat galonutstyrsel åt trollet (måste ringa Lindex imorgon och kolla om det inte ska vara med en huva till jackan, det är tryckknappar som pekar på det i alla fall...), bakat 3 rabaraberpajer (en med egen skörd!!) och haft 6 pers och 3 barn på fika (jag fick hålla BÄBIS!!!) och massa massa mer. Känner mig helt slut trots att det nyss varit helg... Men det är kul :-)

Imorgon jobbar jag bara halvdag och då jag jobbade över i fredags så blir det lite kortare än halvdag dessutom. Efter jobbet (i källaren, var annars) ska jag och shoppa lite till mig och hemmet. Hoppas hitta tyg till rullgardin och till gardiner i trollets rum. Jag har sagt till maken att jag åker utan honom och trollet, det går snabbare så och jag slipper gnäll om att det är tråkigt... :-)

Helgens outfits har varit...

Lördag:
  • Svart klänning H&M
  • Svart linne by Marlene Birger
  • Djuprosa tights Lindex Limited Edition
  • Svarta ballerinor Vagabond

Söndag:

  • Svart linne by Marlene Birger
  • Svart kofta St Tropez
  • Svarta cityshorts Esprit
  • Rutig scarf Burberry
  • Svarta ballerinor Vagabond



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0