Fredag - gräsänka

Idag så är jag gräsänka. Ja jisses, det är jag och trollet som ska bada och sedan mysa hemma. Har tänkt att lyxa till det med lite fruktsallad efter maten, gud vad vi ska mysa! Seadn när hon somnat så ska lilla jag kolla på Heroes (tror jag var mitt i avsnitt 3) och Criminal Minds tills jag somnar. Kanske blir det lite sjöfrukter till det, vem vet :-)

Allt detta mys medans maken festar loss i Åbo, undra vem som kommer att ha skojigast? Jag röstar på mig och trollet :-) Att få snusa på ett troll hela kvällen och läsa och sjunga - kan det bli bättre :-)

Annars så är det en fullspäckad helg framför mig, imorgon ska jag och hämta en tapetnertagningsmaskin och sedan när manken kommer hem ska vi mer eller mindre bara vända och åka till svågerns 50-års kalas. Söndag blir renovering, vi hade ju en vilohelg förra helgen med en mysig minisemester i Växjö, så nu är det nya friska tag :-) Och det börjar ju arta sig! Ett varv kvar på väggen (den vita) och sedan fondväggen. Blir nog klar med det vita i helgen och det röda kanske under veckan eller nästa helg.

Oh! Sedan är det ju 1:a advent på söndag! Så tills dess måste jag upp med adventsstaken på bordet och ljusstakarna i fönstret och jag vill även hinna med att baka lussebullar. Vi får se hur klängig trollet är om jag hinner det på lördag eller om jag måste vänta tills maken är hemma på söndag.

image180



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0