Måndag

Så hur många är det som tror att jag nu halvligger på en bekväm soffa på Patienthotellets EVA med en liten bebis? Anyone anyone? Nä, jag trodde väl inte det, för det hade inte jag trott i alla fall. Maken till falsklarm som jag ställer till med. Jag kommer att behöva ha bildbevis för att någon ska tro att jag faktiskt fått min bebis...

Värkar hela kvällen och natten, molande värk hela morgonen och sammandragningar så fort jag tänker på att ställa mig upp. Dock envisas jag med att fixa... Idag har jag skruvat isär spjälsängen, lilleman ska sova i vagga den första tiden och en isärskruvad spjälsäng tar sjukt mycket mindre plats än en ihopskrivad variant. Handlat Penséer och planterat dem, samt skurat ur toalettstolen i badrummet. Iom att den står och rinner (och är 38 år gammal = inga reservdelar) så ska den bytas nu då VVS:aren håller på att sätta badrummet i källaren. Jag tycker att det är äckligt med smutsiga toastolar (jag ogillar toastolar generellt, men smutsiga ger mig kväljningar) så jag vägrar låta killen sitta och skruva loss eländet om den är ostädad. Så det är den inte längre :-)

Kvar på min att göra lista är att få igång stereon (makens göra - jag är hantlangare), sätta upp vikgardinen i sovrummet och köpa överdragsbyxor till trollet. De har bett oss om det på dagis. Hon är helt fuktig då man tar av henne täckbyxorna, de är liiite för varma. Så det blir kvällens och morgondagens övningar. Jag är lite mer pigg på att åka iväg på morgonen än på eftermiddagen så jag ska till Nova (tror jag) och leta överdragsbyxor på fm imorgon.

Nu är mina älsklingar snart hemma, så då ska vi kraaamas!
Maria
2008-04-15 @ 12:01:55
URL: http://hobbelito.blogg.se

Hehe... busted, jag trodde LITE på att du var på EVA. Men jag är ju lite som jag är också :-). Kram Maria

Linda K
2008-04-15 @ 21:26:02
URL: http://iabloggar.blogspot.com

heja på!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0