Torsdag

Idag har jag inte gjort så många knop. Sytt ihop ett par shorts som maken lyckades spräcka och börjat med mitt skjortklänningsprojekt. Hade en kompis här igår som kan sy, så hon fick stå och hålla in och hjälpa mig tänka. Hon hade väldigt bra ideer måste jag säga. Jag har tänkt fota hela processen så får ni se :-)

Jag bjöd på nybakade scones och min egengjorda björnbärssylt till gästerna. Sylten var god, men lite rinnig. Så då vet jag det till nästa gång. Har fått ut strax över 3 liter på vår enda björnbärsbuske, det är inte pjåkigt! masa goda pajer har jag gjort och så nu sylten också. Sen har jag nog slut på ideer om vad mankan göra... ja förutom att smaksätta sockerkakor osv.

Nu efter middagen var jag ute och gick en prommis på 30 minuter, vi gjorde som så att jag gick först i en halvtimme och sedan skulle maken gå så skulle vi slippa dra ut vagnar och regnskydd osv, men sen när jag kom hem var maken lat och så blev det ingen prommis för honom. Men jag är i alla fall nöjd med att jag kom ut en vända. Fick dock ont efter 20 minuter och kan knapt gå nu igen. Skit. Nåja, någon gång i vecka är ju bättre än inget alls, eller hur?

Nu har dottern borstat klart tänderna så nu ska hon mysa med mig medan jag ger sonen mat...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0