Måndag - halvdöd

Inatt har jag spenderat halva natten med att sitta uppe med trollet som hade hosta. Hon var supervaken i flera timmar, från ett till strax efter fyra. Jag fattade inte varför för hon somnade som en stock och sov genom sina hostattacker efter det, men när jag ammade lilleman vid 6 så fick jag reda på varför hon varit så vaken. Maken hade gett henne Ventimile då hon redan fått full dos av Bricanyl. Jag höll på att få frispel på honom! Han trodde att han kunde ge ventimile för att det kunde ges 4 ggr per dygn medan Bricanyl skulle ges 3. Jag fick förklara att om man maxat ut på ena medicinen betyder det att det är broms på andra också. Så nu hoppas jag att han inte gör om det, för det var superjobbigt inatt. Dock sov vi ut ordentligt, vaknade strax innan nio alla tre (maken klev upp tidigare då han jobbar). Nu ligger vi och slöar framför Babar. Vi har även tittat på My Little Pony, men just nu är Babar favoriten (eller bababar som trollet säger).

Idag på em ska jag åka in till stan på rean, utan medföljare. Ska det shoppas vid sådana här tillfällen är det bäst att vara änschi, annars gillar jag att ha maken och barn med och så går vi och fikar någonstans. Mys!

Sitter och är sugen på att titta på film, men det blir inte riktigt av då kidsen är vakna. Jag har the Break Up i källaren, lånade den av grannen. Och en annan film som jag inte kommer ihåg vilken det är. Jag måste få tummen ur och se dem, jag vill ju, det är bara det att jag alltid har något annat som kommer ivägen. Men idag tror jag att det är tomt i tvtablån (inte som igår då vi kollade Sagan om de två tornen till halv ett) så då kanske jag kan övertala maken ;-)
Syster + mamma
2008-12-29 @ 16:26:00

Jadu...här har de shoppats ordentligt idag. Mamma: ett par mörkbruna stövlar, ett linne, en randig blus (vit å turkos) å en turkos kofta=) Syster: en mörkblå klänning, en lila klänning me ljuslila mönster på (nyår) å ett par nikebyxor (tack för julklappen=)) Svåger: två par skor, två t-shirtar (svart å vit), en skjorta (50%) å en svarttröja. Pussar å kramar och god shopping!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0