Fredag - ännu en fika inställd

Denna gången är det svärisarna som ställer in, de har inte blivit friska än. Stackarna, men de har inte smittats av oss, för vi har inte träffat dem innan/under/efter vi varit sjuka, så det är ju något som går nu. Dock sa läkarna att detta är en "gammal" influensa så det är mest barn som drabbas, då vuxna redan haft den. Jag som kommer från andra änden av Sverige har nog inte haft samma sjukdomar som fanns här nere när jag var yngre, och vad jag kommer ihåg har jag aldrig haft influensa.

Vilket gör att vi kommer att ha tid att åka och handla mat idag, började tro att det skulle bli en väldigt hektisk dag imorgon, med först handling, sedna babysim 12.30 och sedan renovering. Nu slipper vi ju handla imorgon utan kan ta det lugnt och börja renovera lite innan babysimmet. Dessutom kommer vi att bygga ihop trollets säng ikväll. Ska bli så himla kul! Hon sätter sig ibland på kartongen och säger "trollets nya säng", men jag tror inte hon riktigt förstår konceptet ändå :-D

Har fortfarande väldigt ont i magen, får sammandragningar så fort jag ställer mig upp, och då domnar även benen bort, lite otäckt, men det går ju över. Har även känningar av "mensvärk" när jag sitter ner, så jag kan inte sitta hur som helst. Det börjar vara tungt nu och jag har en HEL månad kvar... Det känns verkligen som om det är nerräkning nu. Satt igår och funderade, en del av mig vill gärna att det ska komma igång snart, just för att det känns en massa och en annan del av mig vill INTE att det ska komma igång, det är en underlig/härlig känsla att vara så sammankopplad med sitt barn. Och vi har ju bestämt att det inte blir fler gånger, så då har jag lite ångest att jag inte kommer att få uppleva detta igen. Samtidigt så vill jag inte uppleva det igen, det är tungt och gör ont och är begränsande... om jag inte visste bättre så skulle jag kunna tro att jag är en våg (eller hur mamma)...

image239
Mamma
2008-02-29 @ 13:36:02

Du har helt rätt, du är vågenvelig. Försök att inte lyfta så mycket utan var arbetsledare när ni ska sätta ihop sängen. Jag hör av mig i helgen så jag får höra vad trollet tycker om sin nya säng.
Här snöar det lite lätt och är cirka -5 grader.

nattvinge
2008-03-03 @ 09:50:51
URL: http://nattvinge.blogg.se

mamma: Jag satt ner och skruvade mest, och så kramades jag med trollet :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0