Djupa nattvinge

Ibland kan jag bli riktigt djup och se rakt igenom människor, lite jobbig kontrast för de som inte är vana. Läser av vad folk verkligen menar i vad de säger, men som inte sägs rakt ut rent instinktivt. Och jag kan ibland på millimetern säga vad som är en människas problem och hur det ska "lösas". Dock är det inte alltid uppskattat och det vet jag också, så jag håller vissa av mina "fynd" för mig själv... Ibland undrar jag om jag borde sökt till en psykologi utbildning, är rätt sugen på att komplettera min examen, men som arbetsmarknaden ser ut så är ju ekonomi bättre om jag skulle få för mig att vidareutbilda mig...

Jag har också en liten "nack" att kunna se när folk är gravida innan det är officiellt, tom innan det syns. Jag har flera gånger hajjat till och börjat glo på någons mage för att när det är väl synligt (vill inte drabbas av foot-in-mouth-disease) försiktigt höra när det är dax och på så sätt räkna baklänges. Jag tror att det är något med hållningen när det är "nytt" :-)

Nu ska jag sluta vara kryptisk och omständig och dricka lite te :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0