Torsdag - hemma i Sverige igen

Hej hopp! Så har det gått en vecka nästan sedan förra inlägget och det har varit en hektisk vecka. I fredags hade vi poolparty och det var supertrevligt. Vi grillade och myste i uterumet till efter midnatt, sedan cyklade gästerna hem. Jisses så hurtigt :-)

Sedan tog vi det lugnt under lördag dag, och på kvällen kom 2 par och grillade med oss (igen - vi gillar att grilla :-) ). Ena paret gick tidigt, det hade varit en lång dag för dem. Vi andra satt kvar ett tag och åt lite glasstårta och pratade.

På söndagen åkte vi till Danmark som förstaetapp. Vi åkte till Ribe, som ska vara Danmarks första stad och bodde på vandrarhem. Måndag packade vi in oss i bilarna igen och åkte vidare in i Tyskland. Vi åkte till en supermysig liten stad och letade ett tag efter boende, men det var sent och jobbigt och hungrigt så vi konsulterade en bok och åkte vidare till en annan stad och tog ett (två) rum. Tisdag åkte vi till Lübeck och tog in på Lindenhof. Vi tog en juniorsvit, så fick vi varsitt sovrum (1 per familj) och ett gemensamt vardagsrum. På så sätt kunde vi sitta och spela kort medan ungarna sov i angränsande rum. Av alla rundor Canasta vi spelade på denna resa så vann jag 1 gång. Helt bizarrt vad korten var emot mig. Vi håller räkning och jag ligger ohjälpligt sist i antalet vunna matcher. Maken å andra sidan leder. Så slår vi ihop våra poäng så ligger båda familjerna lika :-)

Idag var vi och hämtade min nya ring. Jag får en per bebis, med namnet inpräglat på ringen, superfint. Jag känner mig mycket blingad :-) Imorgon ska vi klippa lite i vårt vildvuxna vin och handla inför dopet på söndag.

Oj, jusst det, jag måste ringa pappa nu på direkten...
maria
2008-07-16 @ 19:10:43
URL: http://hippamorsan.blogg.se/

http://ladiesmafia.mylava.net/



kom in och umgås med oss !




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0