Tisdag - vi drunknar

Som det regnar! Det rent mullrar som det vräker ner. Och där tvärslutade det... Helt vanligt vansinnigt höstväder :-) Nu lyser dessutom solen...

Idag har jag varit en normal människa och tagit mig från "förorten". Var in till Malmö och åt lunch med en kompis, att vi inte kommit på det tidigare, hon jobbar i stan och jag kan lätt köra in (fast man skulle kunna tro något annat med tanke på hur ofta jag är där...). Vi käkade på Bagels Cafe, vilken nostalgi. Jag åt där jämt när jag jobbade på Norra Vallgatan. Det var ju lite knepigt ibland med sonens bläckfiskarmar, helt hysteriskt vilken räckvidd den ungen har!

Igår var vi och fotograerade oss. Eller, jag slapp, men ungarna är fotade en och en och tillsammans. De var jättefina och jag tror nog att något av korten ska fungera att köpa. Sedan fikade vi och gick hem. Jag hade en tid hos optikern. Som vanligt hade det inte hänt något med min syn, dock fick jag med mig några linser som även korrigerar astigmatism för att prova hemma. Jag är dock tveksam, jag klarar mig med de jag har idag, och sådana som korrigerar astigmatism är tjockare och därmed mer irriterande för ögat... men jag ska inte dissa dem innan jag provat :-)

I söndags hade vi lite vänner som kom förbi och så grillade vi, som vanligt sa vi att det nog var säsongens sista grillning, men vi får se :-) Härligt med lång grillsäsong i alla fall... Efter maten fösvann makarna ner i källaren för att bygga ihop sonens bilbana och jag och min kompis satt och gick igenom vad jag ska ha på mig på brölloppet om 1,5 vecka (!!!), aningen ute i sista minuten kan tänkas... Jag ska hem till henne och få kolla lite på vad hon kan ha att låna ut, om jag kommer i det vill säga... lite tveksamt, men man ska som sagt inte dissa innan :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0