Torsdag - valborg!

Sista arbetsdagen på veckan, som dessutom är en halvdag! Ska hämta dottern på dagis strax efter 12. I vår familj är vi förvirrade, jag sa till maken att jag skulle vilja hämta trollet på dagis efter lunch, men innan de gått och lagt sig, men fick broms på det med motiveringen "det är ju så sällan hon är där, låt henne leka och ha kul, det är ju bara två timmar". Visst, det kan jag köpa, så jag ställde om mig på att inte hämta henne. Igår sa maken plötsligt "de har ätit klart lunch ungefär vid 12". "Eh, jaha?" tänkte jag, men väntade lite för att se vad som skulle komma därnäst. Och mycket riktigt: "så du kan hämta henne lite efter 12". Tack för den! Klart jag vill hämta min lilla trollunge, så jag var snabb som en iller imorse och på jobbet tio över sju för att kunna sluta i tid. Kommunikation people; kommunikation! Har man inte det så får ena personen vara väldigt flexibel ;-)

Igår var maken på intervju och jag och kidsen busade hemma. Smorde in hela klanen och begav oss ut i sandlådan. Grodan visade vissa tecken på att vara trött så efter ett tag somnade han och jag lade honom i vagnen. Sedan placerade jagmigsjälv på en filt i gräset brevid vagnen och blundade. Trollet lekte fint i sandlådan och kom och gav mig stenar lite då och då men så låg jag i en halvtimma och sedan var det matlagning på schemat. Grodan vaknade så jag hämtade in honom och sedan ville trollet också komma in så när maken kom hem var maten klar och alla ungarna inne med tvättade händer. Efter maten fick kidsen bada, det är sjukt hur skitiga de kan bli! En riktigt myspysig dag faktiskt.

Idag kommer några vänner och vi ska mysa och äta gott. Våra rabarber är stora och fina så jag tänkte börja eftermiddagen med en rabarberpaj - mumma!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0