Måndag - trädgårdspyssel

Nu är man (läs: jag) ett år äldre och visare. Blev firad på min födelsedag med tårta, dagen efter med presenter och igår med ett litet kalas.

Idag är det ihopplock av kvarvarande grejjer, en massa trädgårdspill. Våra gravt negligerade smultronplantor fick sig en uppfräschning och solvisarna har blivit klippta till hälften i alla fall. 

Vi har varit på två små turneer, en i Tyskland (Potsdam/Lübeck) och en i Värmland. Shoppade lite i Berlin men det har blivit en återhållsam semester, jag har inte hittat så mycket. Vilket ju är tur för vi har blivit kortkapade nu i juli, så plötsligt var krediten uppäten på vårt visa. Galet jobbigt att få tillbaka, men vi har lyckats få ihop alla dokument som behövs, och skickar det nu idag, så vi hoppas att kvarnarna ska mala på lite nu.

När maken kommer hem ska vi fika lite, pyssla mer i trädgården och ta det lugnt. Jag ska fortsätta leta efter en Javakurs, men det går väldans dåligt på den fronten. Jag har hittat 2 kurser som går innan den 14:e September då jag ska börja som Javautvecklare (ja, jag som inte kan Java) och båda är i Stockholm. Jag har svårt att tro att jag får gå dem, så det blir säkert en onlinevariant, jag hade dock helst sett att jag fick gå en livevariant... Nåväl jag får försöka lösa det på något sätt :-)
Helena
2009-07-27 @ 16:56:10
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Hej och välkommen tillbaka. Grattis i efterskott. Låter som du har haft en skön semester!

Mia
2009-07-29 @ 12:29:44
URL: http://www.improveme.se/makeover

Vad mysigt det lät :) Men oj, Javautvecklare? Spännande. och mycket modigt :) Ha en fin onsdag!

Mia
2009-08-04 @ 10:03:47
URL: http://www.improveme.se/makeover

Grattis i efterskott! :)

Helena
2009-08-15 @ 14:15:57
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Hoppas att allt är bra med dig. Min semester är slut nu efter helgen, suck och på måndag börjar allvaret igen. Önskar dig en fin helg!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0