Tisdag - nyklippt

Igår var jag då och klippte mig, och det blev långt med "justerad" färg. Supernöjd! Jag frågade frissan vad hon tyckte och berättade vem jag siktade på. Och då sa hon att med mitt tjocka hår var jag nästan där, så lite längd och sedan... Så jag körde på det, om jag lessnar på långt kan jag alltid klippa det nästa gång jag går. Och jag menar då inte att jag kommer att klippa mig kort, det gör jag nog aldrig, men kortare, kanske precis under axlarna.

Just nu är maken på vift, han har en intervju, som iofs borde vara över nu, men han skulle snacka med en kompis innan han kom hem. Plus att jag ålagt honom att tanka bilen. Den började lysa igår när jag svängde in på vår gata efter att ha klippt mig.

Igår var sedan grännerna över och fikade och sedan kilade vi in till dem och åt middag och sedan spelade vi ett parti Canasta. Svinroligt! Det var verkligen länge sedan vi spelade och det är ett spel som är himla mycket sommar för mig. För ovanlighetens skull vann jag (och min partner-in-crime M) och knappade därmed in på makens totala ledning. M håller räkning i poängblocket, och maken leder stort, följt av M, M och så jag (såklart) ohjälpligt sist.

Idag ska vi inte göra något speciellt, bara se på Morden i Midsommer ikväll, och imorgon ska grannarna komma över och äta middag (andra grannar). Sedan ska jag på intervju (konsultuppdrag) på torsdag. Japp, mitt i semestern, så det ska jag minsann ha betalt för. Och på kvällen ska jag på Transformers 2! Tjohoo! Måste nog se om ettan imorgon kväll eller nått, så att jag har den färskt i minnet...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0