Tisdag - semesterfirare

Andra dagen på semestern och allt flyter på i sin lilla takt. I helgen har vi haft fullt ös och jag har klippt gräsmattan i lördags och häcken i söndags. Lyckades nästan bränna mig då jag satt och pratade på lördag eftermiddag. Idag har vi varit och hjälpt kusinen att fixa ett rum, underarbetet hanns med, men sedan fanns inga tapeter så de fick släppa renoverandet tills tapeterna införskaffats. Imorgon pratar vi om att cykla ner till stranden med kidsen, men jag är osäker om grodan fixar det. Han är rätt medtagen av värmen. Trollet klarar det bättre, hon är ju 3,5 år mot hans 1...

Vi har inte mycket planerat för semestern förutom vår Tysklandsresa, och det är rätt skönt. Vi pratade nyss om att åka till Värmland och en kompis gård på måndag, men då kom jag på att jag har klipptid på måndag och maken ska på intervju på fredag eller tisdag, så vi kan inte boka in något innan vi åker till Tyskland. Men efter det är det fritt fram till och med v. 31 efter det ska jag nog inte åka så långt ifall det kommer in något uppdrag. Fast jag skulle ju kunna åka hem om de ringer... Chefen har sagt att hon ringer på mobilen om det händer någo på jobbfronten.

På tal om klipptiden så har jag fortfarande inte bestämt mig vad jag vill göra med ruffset. Just nu är det outhärdligt varmt att ha det utsläppt, så det är mest uppe i svans, i fläta eller i knut.

Nä, nu ska jag ta av mig linserna, borsta tänderna och gå och krama kudden!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0