Lördag i soffan

Sitter och lyssnar på min pärlande dotter. Sonen nannar djupt. Det är rätt lugnt och skönt just nu, vilket jag kan behöva så jag hela dagen igår hade huvudvärk som inte gick att få bukt med. Somnade halv tio och hade ont hela natten också, trots värktablett. Var in till sonen som hade mardrömmar och klarade knappt av att böja mig ner i hans spjälsäng för huvudvärken. Vaknade imorse med samma skit. Fast tabletten verkar bättre idag, har inte ont mer, bara ett molande liksom precis i utkanten av medvetandet.

Ikväll ska vi till några vänner och äta. Det ska bli kul, så jag hoppas att jag inte får mer ont i huvudet, för jag är inte rolig då. Som igår, vi var in till grannarna, men jag fick gå hem efter en kort stund för jag orkade inte med ljudet och kände att jag inte hängde med i konversationen. Skittrist.

Jag kommer att ha min "nya" marinblå klänning, den känns festlig, men inte för party, vilket jag har saknat i min garderob.

Nu ska jag ner och hämta upp vårt julpynt, har redan strukit och satt upp gardinerna, så nu är det bara stakar och stjärnor kvar! Och dammsuga... alltid detta dammsuganade...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0