Tisdag - som en låt av Cranberries

Igår var jag hemma med trollet, hon hade falsk krupp under natten och sov som en kratta, så jag beslutade för att ha henne hemma. Grodan fick även han sovmorgon, jag ville inte slita upp tollet innan hon var färdigsoven och då fick han också sova trots att han skulle till dagis. Så vi tog en lugn hemmamorgon och åt frukost och gjorde oss iordning. Var på dagis strax efter nio och lämnade grodan. När jag kom hem med trollet upptäckte jag att jag hade grodans snuttis i fickan, så vi fick gå tillbaka och lämna den. Sedan satt vi mest och mös jag och trollet (en kort sejour och handlade en fölsepresent bara), framåt förmiddagen blev hon blank i ögonen så jag tog hennes temp och då var det lite feber på unga damen. Den febern satt i resten av dagen, så jag bestämde att hon skulle få vara hemma idag också. Inatt har non dock sovit lugnt, hon fick falsk krupp medicin innan hon skulle sova. Däremot har grodan inte sovit så vidare värst bra. Han hostade tills han kräktes och har varit väldigt orolig, gnällt och ropat på pappa och mamma. Vid två gick jag och lade mig i källaren för att få sova lite i alla fall. Stackars maken har inte haft en rolig natt. Fast å andra sidan ska han på konferens imorgon till på söndag så jag känner väl att jag kommer att få dra ett tungt lass de dagarna, och han kan vila ut.

Imorgon är det föräldramöte och jag hoppas kidsen har blivit lite bättre, annars vet jag inte om jag vill lämna bort dem till barnvakten. Och i och med att maken är borta så måste det vara jag som går på mötet annars blir vi inte representerade...

Nåja, det är ju en och en halv dag tills dess.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0