Fredag - Glad Valborg!

Valborgsmässoafton, en av årets fullaste helger... Jag är himla glad att maken tycker precis lika illa om sådana helger som jag gör. Vi kommer att grilla i hemmets lugna vrå med några vänner, jag tror inte ens att vi kommer att försöka besöka en brasa. Vädret har blivit räsertråkigt, så det enda jag hoppas på är att det är uppehåll när vi ska grilla. Blir synd om maken annars...

Morgonen spenderade jag på VC med att prata om min laktosintolerans och ta prover för det, samt att mitt öga fick en genomgång. De kunde inte se något medicinskt fel på ögat, men jag fick en remiss till en ögonläkare och efter det kan jag nog med säkerhet gå till optikern och be om omvärdering av glasstyrkorna. Hon frågade lite fint om jag inte bytt optiker, och jag borde kanske göra det...

Igår var vi på Granitkväll och jag handlade på mig en häftapparat och lite häftklamrar. Jättespännande. Dock hann jag inom H&M och köpte en supersöt klänning med tillhörande volangtrosa och sjalett till den lilla bäbisen, och en burk med förstoring till hennes storebror, så kan han fånga insekter och kika på dem. Passar ju nu när det är säsong för såna eländen igen. Insekter alltså, inte småpojkar.

Nu ska jag strax ta mitt pick och pack och åka och hämta ut lite filmer jag beställt på Homeenters DVD-rea innan jag ska hem och hämta kidsen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0