Fredag - snart helg!

Igår hämtade jag kidsen lite tidigare, dottern hade uttryckt en önskan om att få bli hämtad av mig klockan halv fyra, men jag kunde inte förrän fyra, och väl där ville hon inte riktigt åka hem, hon ville leka med kompisarna. Imorse frågade hon om en kompis kunde få följa med hem, och det är ok med mig, bara de är ute och leker för att maken jobbar fortfarande när vi kommer hem idag.

Igår var annars en helt underbar dag igen, solen sken och vi grillade tillsammans med grannarna. Denna gången blev det kyckling och till den gjorde jag en pastasallad med italienska influenser. Som vanligt åt grodan upp alla grönsaker och sedan fick jag truga för att han skulle äta lite kyckling också. Kidsen lekte sedan i studsmattan fram till halv åtta då vi satte igång en film så att det skulle lugna ner sig lite innan sänggående. Eftersom de är så skitiga från dagis är det duschning som gäller varje kväll nu, vilket inte är allra populärast alla gånger, det är ju roligare att bada...

När jag fått kidsen isäng (grodan somnade i soffan och trollet somnade medan jag letade efter hennes snuttis, hade jag tänkt ta en kort runda ute, men jag var så himla trött och klockan började närma sig nio så jag parkerade gumpalallan i soffan framför Criminal Minds istället.

Idag kanske maken kommer att åka och jobba ehla kvällen, så det blir inget avancerat ikväll. Vilket jag tycker är jätteskönt, för då kan jag städa undan ordentligt inför imorgon då städ kommer. Jag vill att alla småpryttlar som trollet gärna lägger på bordet/bokhyllan i sitt rum ska vara på sina respektive platser. Imorgon ska vi dessutom bort på middag så det kan vara skönt att ha en kväll hemma.

Någon form av blommande buske som finns utanför vårt köksfönster.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0