Onsdag - jobba hemma

Idag sitter jag och jobbar hemma. Skulle egentligen inte ha gjort det, men när jag skulle hämta kidsen igår så hade en flicka på grodans svdelning kräkts, och med två dagar kvar innan det är jullov, så kände jag inte riktigt att jag ville riskera att de ska bli sjuka. Så jag sitter och ringer, mailar och hetsar med kalendern och kidsen leker fint i bakgrunden. Nyss lekte de med lera och sedan packade de ihop och dammsög efter sig på både golvet och bordet. Nu leker de spioner.

När maken kommer hem måste jag in till kontoret och få igång min VPN. Jag gick igenom hela installationen men nu vill den ändå inte när jag ska köra skarpt hemma. Imorgon kommer jag att ha möten fram till lunch och sedan kan jag vara hemma i några timmar och jobba innan jag ska hämta upp släkten på Sturup. Fredag är jag på kontoret och knyter ihop alla lösa ändar innan jag och lillasyster ska gå och handla de sista julklapparna. Sedan är det lite löst prat om fika med grannarna på fredag, och med några andra vänner under julhelgen. Julafton är dock undantaget, då är det bara familj... stor familj... vi blir 18 runt bordet varav 5 är mellan 2 och 6 år gamla. Ska bli superroligt!

Nåja, idag ska vi klä granen (jag och barnen) och handla julmat (maken). Maken får dock kämpa sig fram i snökaoset...



Skånskt snökaos... om man tittar riktigt noga kan man se att det ligger
lite snö kvar på trädäcket...




...och även liiiite på gräsmattan...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0