Tisdag - maken fyller år!

Idag fyller världens bästa make år! Jag och kidsen började morgonen med att sjunga för maken och ge honom hans present. Han fick ett elektriskt Rotisseri till grillen, så nu ska han börja steka hela kycklingar är planen som jag förstår det. Ska bli jättespännande att testa i alla fall, vet inte riktigt när det blir, kanske på torsdag?

Igår satte jag på mig mina nya shorts moch en bikiniöverdel och satte mig i solen när jag kom hem, för jisses vad det var varmt! Riktig sommarvärme! Idag ska det bli ännu varmare, men som vanligt måste jag alltid klä mig efter temperaturen inomhus, annars fryser jag ihjäl på jobbet. Jag kör i lager, så kan jag ta av mig allt eftersom jag behöver. Jag körde en maskin tvätt också för grodan hade doppat sin nännä och mus i soppan och de har tappat bort en uppsättning på dagis, så jag var tvungen att få det rent inför idag.

När jag hängt tvätten var det dax att gå över till grannarna och ät amiddag och kidsen lekte sedan fint tills just innan vi skulle gå hem, då tittade de lite på film. När kidsen somnat, vilket de gjorde väldigt snabbt, snörde jag på mig skorna och tog en kort joggingrunda. Hade krafter kvar, men jag tror på denna form av motion, att inte ta ut mig, så att jag känner att det är kul fortfarande. Plus att jag definitivt blir tröttare än när jag promenerar. Fast jag ska varva det ena med det andra, funderar på att ta en prommis ikväll, måste utnyttja det fina vädret!

Ikväll kommer några vänner över och fikar lite, jag ska "göra" tårta och så ska vi mysa. Jag tror att det blir fika i uterummet eller kanske till och med ute i loungemöblerna.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0