Måndag - kom igen nu våren!

Helgens väder har varit helt fantastiskt, sol och blå himmel. Lite mycket vind bara, men det är smällar man får ta. I trädgården har vi börjat få snödroppar och krokusen har kommit upp på sina ställen. Guuuud vad jag längtar efter blommor!! Tänk när hela trädgården är full med blommande tulpaner! Det börjar klia lite i planteringsfingrarna, vill fixa i mina krukor ute...

Förra veckan var lite galen, och jag lyckades dessutom bli förkyld. Satt mycket hos ena kunden och jobbade, och i fredags åkte jag över till Danmark för att sitta hos den andra kunden och få tillgång till utvecklingsmiljön och koden. Det var inte världens lättaste då det inte var någon som visste något om något... Trodde jag skulle sitta där i några timmar på förmiddagen, men det slutade med att jag var där hela dagen och sladdade in hemma strax innan fem.

I lördags var det städning och jag fick äntlign städat i källaren, förra gången jag skulle göra det så fick jag åka och bada med grodan så det var länge sedan jag städat av därnere. Tvättade och donade också. Sedan tog jag emot trollet efter simmet och fixade iordning mig och henne inför Melodifestivalens genrep. Plockade upp grannarna och drog in till Malmö Arena. Det var fantastiskt trevligt och vi fick se Charlotte och Danny "vinna". Valuta för pengarna då båda småtjejerna var helt tagna av Danny, trollet höll på att somna mitt i tävlingen, men då Danny skulle upp på scen var det ful rulle och vid andra genomkörningen så hängde hon med i armkoreografin...!

Efter det åkte vi hem och vilad elite innan vi åkte bort till några vänner och åt middag, gullade med bäbis (inte jag tyvärr då jag är förkyld, men maken fick gulla i mitt ställe..) och kollade Mello. Kidsen somnade i soffan vid åtta och jag vid halv elva. Lite pinsamt faktiskt men helt plötsligt kunde jag inte öppna ögonen när jag blinkade... Packade ihop kidsens saker och åkte hem strax innan elva. Halv tolv sov jag...

I söndags var det då dagiskalas för trollet. Vi hade 18 småvilda ungar som röjde runt i kåken. Nä, skämt åsido, det gick jättebra och vi åt korv, lekte lekar, öppnade presenter, åt tårta, för att slutligen ha lite fiskdamm innan alla barn blev upphämtade. Vi städade undan och vilade lite innan jag packade ihop mig och gick över til en kompis som hade "Pomp de Lux"-party. Hittade så vansinnigt mycket fint, men jag nöjde mig med 3 plagg till varje barn och strumpor. Jag hade lätt kunnat köpa ännu mer och hade det funnits i min storlek... blev helt galen i en tyllkjol...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0