Tisdag - våren!

Den kom tillbaka! Hurra! Idag  behövde jag inte skrapa rutorna på bilen när jag skulle köra till jobbet. Termometern i bilen visade på +4! Solen har strålat idag och det var jättehärligt på lunchen. Kände verkligen att jag ville fortsätta gå på stan och kika i skyltfönster, ta en kaffe to-go och bara njuta av livet. Istället var det hetsa tillbaka till kontoret som gällde.

Igår var det en jättemysig dag, jag fick hämta kidsen då makens chef skulle komma förbi med varuprover och när jag plockar upp dem på dagis upptäcker jag att han är alldeles pricking i ansiktet, men enligt dagis hade han varit det sedan morgonen och inte haft några problem med det. Vi åt soppa för min stackars hals inte pallade mer, sedan lekte kidsen lite och jag ringde sjukvårdsupplysningen för attkolla om prickarna. Efter det plockade vi fram spelet Lusen och lite överbliven tårta och när grodan ätit lite tårta började plötsligt prickarna bli mer framträdande och sprida sig och efter ytterligare en vända med 1177 och ett samtal med jourläkarcentralen så packade maken och sonen in sig i bilen och åkte till barnakuten.

De kom hem lite mindre än 2 timmar senare med en mycket mindre prickig groda och ett recept på antihistaminer. Inget de kunde se som var orsaken. Nässelutslag blev domen. Vi ska inte vara aktsam för någon mat och bara köra på som vanligt. Oh well....



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0