Måndag hela dagen!

Idag började vi dagen med att rensa på golven så att städ skulle kunna komma åt ordentligt. Vi hade Anticimex på besök i fredags och sköt runt på städningen, som då till slut landade på imorse.

I fredags åkte vi till en kompis vars man var bortrest och hon hade det lite körigt med att få ihop pusslet hemma med två barn och dobermann som behövde rastas... Vi åkte dit vid halv fem och beställde pizza och satt och snicke-snackade fram till halv nio, då var det allmän läggdax så vi åkte hem och knöt oss allihop. Eller alla barn fick gå och lägga sig, maken sov i soffan och jag kollade Jane Austen Book Club. Älskar den filmen! Det blev en jobbig natt på det då trollet har falsk krupp och förkylning. Faktum är att hela familjen utom jag är snorförkylda och trollet har sovit dåligt hela helgen.

Lördag började som vanligt med simmet som har dragit igång igen efter juluppehållet, sedan vilade vi lite iom att trollet haft en så jobbig natt. När maken kom hem så plockade jag lite till med tvätten och sedan hoppade jag in i duschen för att göra mig iordning för Disney on Ice! Trollet var helt fascinerad av alla prinsessor, medan grodan var lite mer blasé, dock gillade han det också och när vi åkte så ville han ha ett svärd så han kunde vara som prinsarna/hjältarna. När vi kom hem fick jag raskt reda ut sommarens efterlämnade fritöskaos för jag ville ha riktiga pommes ochinte ugnsvarianten, men det funkade det med. Några vänner kom över och vi åt middag och spelade spel hela kvällen. De gick vid kvart över ett så det blev inte så sen kväll. Båda kidsen hade sen en jobbig natt, trollet hostade och grodan kissade ner sig så det slutade med att kidsen och jag sov i vår dubbelsäng och maken intog soffan.

På söndagen skulle trollet på ett kalas, jag hade helt förträngt det iom att vi redan gett present till födelsedagsbarnet, så vi gjorde inte många knop vi andra hemmavarande. Vi åt ochsedan skula jag plötsligt hämta trollet på kalaset och så stannade jag och fikade lite och lät kidsen leka lite innan jag och trollet tog oss hem. Drog igång en film och slökollade resten av dagen. Efter middagen kom en kompis över och lekte med trollet och när kidsen sedan lagt sig så hade jag och lillasyster telefonkonferens och bestämde vilken helg vi ska åka till Barcelona :-) It is on!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0