Barcelona

Helgen som var åkte då slutligen min lillasyster och jag på vår planerade fotbollsresa till Barcelona. Vän av ordning frågar sig då direkt vad jag gjorde på en fotbollsresa, och det var väl inte direkt den första saken jag själv kände att jag skulle göra, men nu med facit i hand skulle jag inte vilja vara utan den erfarenheten. Vi hade en fantastisk tid och det var ett rent äventyr att ta sig till (kommer vi få våra biljetter?) och från matchen (hur sjutton hittar vi en ledig taxi innan vi svälter ihjäl?). Att sedan Barca vann med fyra - noll och deras fixstjärna Messi gjorde alla målen (minst ett av varje sorts mål - frispark, straff och spelmål). När matchen var slut tackade hela arenan av Pep (den avgående tränaren) och vi hade allihopa fått flaggor med "Tack Pep" skrivet på dem. Den är såklart med hem!

Camp Nou



Tidigare under dagen hade vi gjort staden och börjat med frukost på La Rambla och sedan shoppat oss igenom staden. Syster hittade en ny favoritbutik - Desigual, och då det är ett inhemskt märke fanns en butik i varje gathörn. Färgfega jag handlade också där och kom hem med väska, sjal, ballerinaskor, armband och en tunika i det färgsprakande märkets signum. Sedan lite mindre färgglada saker från Zara (aprikos top med hål i ryggen) och ett knallaprikost linne från Mango.

Hamnpromenaden


Söndagen spenderade vi med att promenera omkring i gamla stan och ute vid vattnet. Vi firade spanska morsdagen med en Ben & Jerry's på kajen i solen.

På en kaj i solen




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0