Söndag - gäsp

Sitter och försöker hålla sonen sysselsatt. Kan tyckas lätt, men då ingår dessutom att hålla honom borta från saker han inte ska pilla med... det är denna bit som är utmaningen.

Igår var vi på inflyttningsfest, superroligt! Vi spelade Wii (ja, inte jag då, jag var bara publik) och sjöng singstar (här var jag inte publik till allas förtvivlan). När klockan närmade sig 2 så blev jag och min hals lite trött så då åkte vi hem. Trollet var hos faster och lekte, så vi hade bara grodan med oss. Han fick mat när vi kom hem och sedan så sov vi till 20 över sju, blöjbyte och så ytterligare 20 minuter till kvart i åtta. Nu ligger maken och snarkar, men sedan jag har gett grodan mat kommer han att få gå upp och jag fortsätter sova en stund. Vi ska inte hämta trollet förrän 11 nämligtvis. Grodan visar dock vissa tecken på att vara trött redan nu (då kan man undra varför han vaknade och prompt skulle upp?), så jag kanske inte väntar till nio med att ge honom mat.

Förutom att vara på inflyttningsfest höll vi även på med lite husliga saker. Jag bakade lussebullar med trollet, sen var de inne lite för länge, och på lite för hög värme, men jag får skylla mig själv som inte övervakade bättre, jag är inte van varmluftsugn och lussebullsbakande än. Fast jag ska snart göra en eller två omgångar till, vi har en hel massa saffransextrakt att baka med... det behövs ca 40g till en deg och vi har 1 kg. Behöver jag nämna att vi ska ge bort lite? Sedan packade vi upp julen och satte tomtar och ljusstakar över hela huset. Trollet fick hjälpa till med var tomtarna skulle placeras. Supermysigt att göra jul :-)

Idag kommer svärisarna och min bil kommer få vinterdäck, samt att garaget ska städas. Själv ska jag försöka få gardinerna sydda, svärmor kollar kidsen :-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0