Blå ögon

Idag har jag på mig blåa linser. Varför just idag kan man fråga sig, men det beror helt och fullt på lathet. Mina vanliga linser var slut upp i badrummet och jag iddes inte springa ner, så jag tog mitt sista par färgade linser jag fått från Fresch Look. Vad kan man säga? Det syns nog inte att jag har färgade linser, eventuellt om man ställer sig riktigt nära och glor in i mina ögon.

Generellt sett så är jag besviken på färgerna. Den grå blev blaskig, den gröna syntes knappt - i alla fall såg den inte grön ut, den bruna syntes men var tråkig - mina ögon blev mer grå än bruna och nu den blå - hände inte mycket. För att få riktigt mycket effekt kanske man ska ha väldigt "enhetliga" ögon och inte som jag, blå med lite av varje ;-) Olika färger på makeupen tar fram olika aspekter av ögonfärgen (tex plommon gör mina ögon gråare, brunt = blåare).

Summa summarum; jag kommer inte att beställa några färgade linser, men det var jättehäftigt att få prova!
Helena
2009-04-30 @ 09:58:16
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Godmorgon! Nej vad trist, jag har ett par bruna från Färgade linser som ligger som jag inte har provat ännu. Tack för solen förresten, den skiner här nu.Önskar dig en jättefin Valborg, kram!!

nattvinge
2009-04-30 @ 11:17:48
URL: http://nattvinge.blogg.se/

Helena: Jag tror effekten blir väldigt olika beroende på ursprungsfärg. Ha en härlig Valborg du med! Kram

Helena
2009-05-01 @ 12:28:24
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Hoppas att du får en härlig första maj!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0