Söndag - hur mycket snö kan det komma

Imorse klev jag upp med grodan vid kvart i åtta och då var det redan ljust ute. Vi stod och kollade på plogbilen som körde omkring ute på vår gata tills det började snöa, då gav han sig av och jag och grodan satte igång med frukosten. Orsaken att jag klev upp är att jag inte var det minsta trött... och det kommer sig av att jag somnade halv nio igår när jag nattade trollet... Vaknade till liv när hon började hosta strax efter nio, men valde att bara borsta tänderna och gå och nanna i min egen säng. Jag trodde att det skulle bli en jobbig natt, men trollet hostade bara en gång vid ettiden och grodan sov lugnt hela natten. Kanske kanske att jag hunnit ikapp med sömnen nu!

Satt nyss nere i källaren och kollade på Djävulen bär Prada och fick väldigt vårsug. Kilade in i klädkammaren vägg i vägg och tog fram lite kläder som jag inte kunnat ha på lite mer än fyra år, och nu passar de igen. Känns bra att slippa köpa så mycket nytt, det blir lika bra att bara gå ner och välja lite av mina gamla kläder. Alla de känns ju som nya. Dock vill jag träna lite mer, det skulle vara helt underbart att få lite muskler och lite kondis framför allt, att jaga kids blir en plåga annars. Snöskottning ger ju lite träning, men jag skulle vilja ut och prommenera, så nu får det bli vår. Bums!

Tidigare idag var vi faktiskt ute och skottade snö, gjorde snöänglar och busade med grannarna. Vi var snöiga från topp till tå men det var supermysigt. Sedan gjorde jag varm choklad och våfflor till lunch. Det kändes verkligen som min egen barndom, jag kommer ihåg hur vi satt och fick varm choklad och våfflor hos mormor. Chokladen serverades i hennes speciella chokladkoppar. Om jag inte missminner mig är det även de kopparna som man får te i om man hälsar på där idag.

Just nu står maken och lagar Fleskesteg, det är himla gott att ha en matlagande make!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0