Hemmakontor

Sitter hemma och jobbar idag. Jobbade halva dagen hemma igår också, då restaurangen inte har öppet på jobbet så jag lunchade hemma med make och dotter, och sedan jobbade jag på hemifrån istället. Det gick jättebra, trots att jag inte kunde sitta i källaren (brukar göra det för att inte störas av familjen). Tur att vi har arbetsrummet :-)

Igår hade vi kalas här för svärfar. Och som trollet åt! Vi hade problem att få i henne lunch, halv portion blev det bara, men sedan tryckte hon i sig 3 (!!!) wienerkorvar och nästan ett helt korvbröd till middag. Hon satt mellan farmor och faster... Och som om inte det var nog så käkade hon massor med kakor och tårta efter det... ja jisses, jag trodde ungen skulle sprängas... Det var full rulle igår så när de sista åkte vid tio över nio så gick jag och trollet och lade oss på sängen, 1 minut senare sov hon... :-D Helt färdig!

Och om det var fullt hus igår, så är det desto färre människor hemma idag. Det är bara jag. Maken är och fiskar och trollet tas omhand av fiskarpolarens fru. Iom att jag jobbar så kan jag ju inte ta hand om trollet även om det är segt på jobbet och jag skulle ha tid mellan jobben... Så jag sitter här och hör en massa konstiga saker och smällar... har redan varit och kollat mig omkring i källaren beväpnad med ett paraply. F*king sprätträdd... lite lagomt pinsamt...!

Dagens outfit:
  • Shorts och tshirt
Känns som om jag kommer att ändra det innan dagen är slut...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0