Onsdag - gul

Idag har vi som "utmaning" att ha på oss något gult, och därför sitter jag här i svenska landslagströjan. Jag känner mig som en -ing kyckling! Såfort alla som är inblandade i utmaningen har anlänt kommer jag att ta av den, precis som jag gjorde förra fredagen med skinnbyxorna.

Igår var jag på bio och såg Percy Jackson ant the Lightning Thief. Det var en typisk popcornrulle, vilket jag gillar, och massor med grekisk mytologi, vilket jag också gillar så jag hade trevligt. Fick dessutom träffa kollegans sambo och det var nice. Jag har hör mycket om henne och nu har jag ett ansikte att sätta till namnet. Dock blev maken på dåligt humör när jag skulle på bio för att jag ändrat mig från en dag till den andra och sedan surade han hela kvällen. Han hade bestämt att han skulle köpa studsmatta till kidsen med sin kusin, men det visste jag inget om, för sånt säger han inte förrän han åker. Nu åkte kusinen själv och köpte studsmattan åt oss (hur snällt som helst!!) så jag tycker att den saken borde vara överspelad, men inte då. Maken var tvungen att vara lite elak och bitter imorse också för att verkligen visa att "jag gjort fel". Skiter jag truckloads i faktiskt, men jag hoppas att han snart kommer över det för han är så tråkig när han är sur...

Ikväll ska vi över till grannarna och äta middag. Vi har försökt få till något sedan innan sportlovsveckan, men det har alltid varit något barn som blivit sjuk. Är det inte våra så är det deras. Nåja, idag hoppas jag att det blir av!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0