Lördagsjulklappsshopping

I lördags var jag och en väninna (och granne) på äventyr i Stan. Vi skulle börja årets julklappsshopping och jag måste ju säga att jag har fått till en bra början! Det är en del som ska köpas på BR leksaker och det tar jag på Nova eller Burlöv, men jag försökte hålla mig till de mer ovanliga butikerna så att jag skulle få ihop lite andra kläder till kidsen än från Lindex eller H&M, och Varför Därför på Åhlens hade ett väldigt bra utbud! Det blev massor därifrån, men lite mindre åt grodan än åt trollet. Han har väldigt mycket byxor i dagsläge så jag försöker fokusera på tröjor/skjortor/koftor och swettis-brallor. De har sagt att de föredrar sådana på dagis, det är lättare under overallen...

Jag hittade dessutom en massa till migsjälv som jag ska få i julklapp... knappt så jag kan vänta till julafton ju!

Vi började dagen med lunch på Waynes i alla fall. Den pliktskyldiga rostade bageln (vi delade) så att vi sedan kunde svulla Devilscake och morotskaka (som vi också delade). Jag slog till på en kanel Caffe Latte till allt det goda och det var nästan på att vi rullade ut därifrån.

När vi kom hem så var det fullt hus hemma hos oss och det blev grillad oxfile (jag vet jag vet, solsidan) med en massa gott till. Maken hade använt en del av den torkade svampen vi fått av M och gjort en gudomligt sås. Mmmmm.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0