Fredag - var tog ljuset vägen?

Jisses vad det mörka håller i sig länge nu! Det enda positiva är att jag inte blir bländad av solen när jag kör till jobbet. På morgonen äter jag mina frukostflingor till en tyst sändning av Jesse. Iom att jag inte har ljud måste jag ha textat. Då blir det Jesse på TV3.

Igår var jag på möte och lyssnade på lite allmän information och sedan på ett föredrag om Indien. En av kollegorna har bott där när hon jobbade för SE och startade ett kontor och hon visade lite fakta om landet och berättade om hur det var att bo där och arbeta med indier. Det är väldig skillnad mot här hemma. Jag tycker att det är intressant.

Ikväll kommer några vänner över, vi har inte träffat dem på länge, alla sjukdomar kom ivägen, men så idag ska de komma förbi och så ska vi vara svennemexikanare. Jag har mattjänst. Jag har till och med lovat att jag ska hacka lök. Fast jag tänker fuska och använda min Tupperware-grejja till att hacka löken. Den blir inte lika fin som när man gör det för hand, men den blir hackad!

Imorgon ska vi köpa nya toalettstolarna och sedan hoppas jag att vi akn få VVS-aren att komma och sätta fast eländet. Det är faktiskt en hantverkare som jag litar på att han håller tider och att han gör ett bra jobb. Killen som skulle fixa hallgolvet står inte högt i kurs just nu kan jag meddela. Han har inte hört av sig när vi ringt, lämnat meddelanden och sms:at, så maken smsade igår och frågade om han över huvud taget hade tänkt sig att komma tillbaka? Känns inte intressant att anlita honom fler gånger i alla fall.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0