Fredag - Sista arbetsdagen för veckan

Igår var jag då på AW och det var... intressant... Lokalen var en lobby till ett kontorshotell eller dylikt, med öppet upp till ett glastak 5 våningar upp. Akustiken var gräslig. Eko från alla håll. Om vi nu skulle ha på ett kontor, varför inte stanna i våra egna lokaler?!? Vår matsal och lobbyavdelning är mycket mysigare än det stället vi var igår... Efter att vi ätit den undermåliga buffen (nästan isig kyckling någon?) drog vi till Green Lion Inn och satte oss i baren.

Vi satt och snackade och väntade på de kollegor som inte ledsnade lika snabbt som vi gjort, men så såg vi att det var shoppingkväll på stan och att det var gratis efterrätt vid köp av varmrätt på TGIF och då fick vi ett akut sug efter efterrätt, så vi drog till Lilla Torg och skulle äta efterrätt på TGIF's, men så blev det inte för det var väntetid på borden och min parkeringstid gick ut... Så vi gick vidare och hamnade på Moosehead där vi beställde Sommarmarängswiss. Efter att ha väntat i en halvtimme utan att något hänt sa jag till för jag var tvungen att gå. Då visade det sig att de glömt bort oss i köket och inte ens börjat på våra rätter... Jag avbokade min och sa till kompisarna att jag inte kunde stanna längre. Precis när jag skulle gå så kom servitrisen ut och sa att de skulle slippa betala för en av efterrätterna iom strulet. Jag som var mest sugen på sött fick inget. Surt. Himla tur att jag hade en Emergency chocolate i bilen. Fick idag veta att en annan kollega fick åka polis till akuten. Lite otäckt och jag hoppas att det gick bra för henne.

Ikväll ska vi leka med våra vänner. Vi har en mängd äpplen som snart kommer att bli dåliga, så jag ska göra en äppelpaj hade jag tänkt. Men äkta vaniljglass, till och med till mig, inget freaking tofuline.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nattvinges blogg

Den stora balansgången - eller Livet enligt...

RSS 2.0